Het begin, Bangkok

7 februari 2013 - Mandalay, Myanmar

En dan is het eindelijk zo ver, onze grote wereldreis is begonnen! Bangkok here we come was onze kreet toen we het vliegtuig instapten.. Helaas werd dat vooral de binnenkant van de hotelkamer, Erwin flink ziek de eerste twee dagen. De lange vliegreis, een hectische treinrit en gebrek aan taxi's die ons naar ons hostel wilde brengen (we weten nog steeds niet waarom) hielpen allemaal niet echt mee. Wel meteen het Thailand gevoel te pakken, vooral de wirwar aan mensen, allerlei geuren en kleuren en overal  eten op straat. Maar goed, Er dus zwetend en rillend in bed. Een facebook berichtje naar onze vriendin Esther de dokter leidde gelukkig tot een antibiotica recept wat we in Bangkok, natuurlijk, gewoon konden kopen voor een paar dollar :)

Sarah maar steeds alleen op pad voor Thaise massage, bezoekjes aan de seven eleven (mini supermarkt waar er in Bangkok minstens 1000 van zijn) en Fried Rice bij een aardige Thaise om de hoek, zij gaf vreemde groene pillen mee voor ' sick boyfriend' die we toch maar in de prullenbak hebben gegooid..
Gisteren is Erwin dapper gaan douchen en hebben we toch nog ergens wat gedronken, daarna was het overigens meteen weer uit met de pret.
Vanochtend heel vroeg opgestaan om het vliegtuig naar Mandalay (Myanmar) te nemen. Met een beterende gezondheid en een glimlach zijn we vertrokken.. Nu gaat onze grote wereldreis écht beginnen!

We willen jullie allemaal super bedanken voor de lieve berichtjes en gelukswensen, fijn om te weten dat zoveel mensen met ons meeleven :)

1. Anita:
    Hey Sarah en Erwin,
    vanuit een sneeuwachtig Culemborg is het ondanks de pech van ziek zijn toch heerlijk om jullie reisverhaal te lezen.
    Mijn reistip, elke dag een Colaatje doet bij mij wonderen om niet ziek te worden. Waarschijnlijk doodt het alle bacterien in je lijf haha.
    Heel veel plezier in het prachtige Myanmar! Wat zullen jullie genieten!
  2. Els:
    He Saar en Er,
    ondanks deze valse start zijn jullie toch maar mooi op weg.Denk maar zo :ook dit hoort erbij , al zit je er natuurlijk niet op te wachten. Hele dikke knuffel en snel weer optimaal genieten.
  3. Sonja en Fred:
    Hoi Erwin en Sarah,
    Best wel vervelend z'n ziek begin Erwin, maar gelukkig heb je zuster Saar meegenomen! Bij deze willen wij (ouders van Erwin)Esther bedanken voor haar goede zorgen.:-) Hopelijk gaat het morgen na een goede nacht rust iets beter met Erwin en kunnen jullie Mandalay gaan verkennen.Heel veel plezier. XXX
  4. Helen:
    7 februari 2013
    Hallo erwin en sara, jammer dat je nu net de griep moet krijgen nu jullie net begonnen zijn aan jullie mooie reis. Half nederland is de afgelopen weken besmet geweest met de griep helaas heb je dat nog meegekregen vanuit nederland. Hoop dat het echte genieten snel kan beginnen.
  5. Tante Ingrid:
    8 februari 2013
    Hejessus, hier ziek zijn valt ook niet mee, maar op een hotelkamer lijkt mij helemaal geen pretje.
    Gelukkig hadden jullie Mandalay in het vooruitzicht.
    Dat grootste boek ter wereld....
  6. Sandy Romijn:
    8 februari 2013
    Hoi Sarah en Edwin. jammer dat Edwin ziek is. maar dat komt wel weer goed . geniet er lekker van en snuif al die impressies op. tot snel
  7. Jayk en mar:
    9 februari 2013
    misschien wat offertjes brengen in de tempels...genóeg in Myanmar! hopelijk goed gezond blijven en nu weer sámen genieten!! lieve groetjes jayk en mar
  8. Roxan (thestore):
    9 februari 2013
    Hi wereldreizigers wat vervelend begin! maar kan alleen maar beter worden nu! Denk aan je vanuit Den Haag :) Veel plezierrrr groetjes
  9. Sarah:
    9 februari 2013
    Hi iedereen, bedankt voor de lieve berichtjes! Erwin is ondertussen weer helemaal beter en mandelay is fantastisch! Reisverslag volgt snel xx
  10. Rob v Dam:
    13 februari 2013
    Goed dat je weer beter bent
    Kan het teminste echt beginnen
    Veel plezier, en maak ons maar jaloers
  11. Tristan:
    22 februari 2013
    Hoi Sarah
    Heel veel plezier in Myanmar. Een paar tips voor de Filippijnen volgen nog in de komende dagen
    Groetjes Tristan
  12. Harm Cindy Seppe en Peike:
    24 februari 2013
    Wij liepen wat achter, maar gaan vanaf nu jullie reisverhalen goed bijhouden! Binnenkort een keertje skypen met jullie neefjes?

Xxx Harm, Cindy, Seppe & Peike