Reisverhaal van Azië naar Amerika

9 april 2013 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Voor Bohol (Filipijnen) foto's klik hier, voor die van Amerkia hier.

Daar zijn we weer met een nieuw verhaal, in deze editie een enorme cultuurshock van bananebomen naar cactussen :D

Onze laatste dagen in de Filippijnen, op het eiland Bohol, hebben we doorgebracht op een brommertje, wat je een geweldige vrijheid geeft en de mogelijkheid om redelijk snel een groot deel van een stad en omgeving te verkennen. We hebben een natuurgebied bezocht waar spookdiertjes worden beschermd, ze zijn 'in het wild' te bewonderen, deze té schattige eekhoornachtige ratjes met bambie ogen en de traagheid van een luiaard (om het een beetje te omschrijven). Verder was een absoluut hoogtepunt de chocolat mountains, een gebied midden op het eiland vol met uit het niets omhooggeschoten perfect ronde bergen, in de zomer groen, in de winter bruin.. Vandaar de naam ;) heel bijzonder om tussendoor te sjeezen!

Het moment dat we bij het strand (alona beach) kwamen, elkaar aankeken en hoofschuddend bevestigde dat de stranden op Siquijor toch echt mooier waren wisten we dat het tijd was om te gaan. Op naar Amerika!

Een redelijk slopende vlucht bracht ons uiteindelijk in San Francisco, waar we een kamer hadden geboekt bij Jess, een super aardige Amerikaanse die haar huis onderverhuurd via airbnb. Meteen hadden we een heerlijk thuisgevoel door het verblijven in een echte woning in een echte straat, in plaats van een hotel tussen de toeristen. San Francisco was geweldig! De trammetjes, de straatjes, de gekke mensen, de golden gate bridge, de enorme winkels, de koffietentjes, de haven met zeeleeuwen, het was allemaal geniaal!

Met onze backpacks haalden we de camper op ergens buiten de stad, gekke ervaring om je spullen onder te verdelen in de kastjes en de rugzakken op te bergen voor de komende weken. Even een puntje tussendoor, Amerikaans kamperen is niet te vergelijken met Hollands kamperen, dit zat er in onze 'kleinste model' camper: koelkast, gasstel, afzuigkap, magnetron en oven, aanrecht met wasbak, airco en verwarming, generator,  douche en wc (incl. afvoerslang die je zo in het gat in de grond stopt bij je eigen plek om al het vieze water weg te laten lopen, echt iedere Amerikaan die we vertelden dat wij met een tankje uit de caravan over de camping lopen gruwelden zichtbaar :)

We hebben verschillende national parken bezocht, allemaal even bijzonder en toch zo verschillend van elkaar. We kunnen hier een boek over schrijven maar laten deze keer de foto's voor zich spreken. Wij waren beide het meest onder de indruk van de Grand Canyon! Hier zijn de foto's niet te vergelijken met het echte gevoel als je aan de rand van dit enorme gat staat (quote van de camping eigenaar: ' you only just see it when your standing right in front of it, you know, it's like a big hole!'

Tussen alle natuur door bezochten we het altijd verlichte Las Vegas, waar we lekker luxe deden, geen miljonair werden, niet trouwden ;) en een briljante musical 'vegas the show' bezochten.Wat ons enorm verraste is de aardigheid van Amerikanen, we hadden toch zeker wat arrogantie verwacht maar niks is minder waar! Iedereen even behulpzaam, zo vriendelijk en geïnteresseerd in ons verhaal, nooit te beroerd om te helpen en te zeggen: 'it's sooo lovely to meet you guys' of 'have a wondefull day'.

We schrijven dit verhaal wachtend op onze was, op z'n typisch Amerikaans met een latte to go in de laundryshop in LA, we love it! We verblijven weer bij iemand thuis, nog vijf dagen de tijd om met een huurauto door de stad touren. Daarna vliegen we naar Panama waar een 6 daagse zeiltocht naar Colombia op ons ligt te wachten.. Wat een leven hé :) We keep you posted guys, have a good one!

1. Harm Cindy Seppe en Peike:
    Hoi reizigers,

Wat een mooie foto's; vooral van de Grand Canyon! Lijkt wel nep..

En ja, die Amerikanen zijn echt super vriendelijk maar vonden jullie t soms niet 'over de top'? Cultuurverschillen he :-) Dat maakt het reizen juist zo leuk!

Jammer dat t luxe kamperen achter de rug is (we waren ons er niet van bewust dat wij in hun ogen primitief kamperen) maar er komen vast weer nieuwe, mooie ervaringen.

JALOERS :-)
  2. Helen:
    10 april 2013
    Geweldig verhaal weer en wat een mooie foto's. Een aantal jaren geleden hebben wij met een camper door Canada gereden.Soms stonden we op een dag meer stil(om foto's te maken) dan dat we reden dus we weten precies wat je bedoelt. Ben benieuwd naar het volgende verhaal en foto's ;) geniet en niet met mate!
  3. Jayk en mar:
    10 april 2013
    lieverds.....wat geweldig allemaal. ben gewoon weer vooraan jullie reis begonnen me t foto's kijken en lezen. inderdaad van ene naar andere cultuur en natuurschoon. en jullie zien er bijna overal zo genietend uit!! leuk jullie zo weer op reis te zien...vertrouwd beeld na nepal. he tenige wat ontbreekt zijn wij....;-) !!!!!! geniet, onthoud en ga door met mooie verhalen en foto's delen.....thnx!! reisknuffel, Jayk en Mar
  4. Ada:
    11 april 2013
    Leuk weer iets over jullie te lezen. Ik dacht al dat er geen reislogger verhalen meer kwamen. Wat een schitterende reis zijn jullie aan het maken. Dit gedeelte van Amerika is ook erg mooi. Prachtige foto's van de Grand Canyon. Nog veel reisplezier.
  5. Mieke en Bert:
    13 april 2013
    Wat een prachtig verhaal weer om te lezen en dan die foto's.
    De herinneringen kwamen weer even boven toen ik (Mieke) in 1980 in America ben geweest. Dus even mijn album weer bekeken. In San Fransico heb ik mij 22ste verjaardag gevierd op cola en rum. (toen iets te veel gedronken) Geweldig dat jullie mij even terugnamen in de tijd. Nog veel plezier. Groetjes Mieke
  6. Rob v Dam:
    19 april 2013
    Prachtig allemaal weer, er komt maar geen eind aan al dat moois, en wij maar ploeteren
    Veel plezier nog
    Gr Rob